Before realizing this work of art, the artist Rosanna
Ferrau observed the sea from the land, and in the
water she saw the fire. It was the same gaze of
Parmenides, who lived a few hours from this place.
In a quantum time, the philosopher of Elia, led by
his goddesses, crosses the passage separating light
and dark, truth and mistake, sacred and profaned,
discovering that the divine truth of being is held by
the opposing principles of earth and fire, of dark
and light.
Here he finds that the perfect representation of
reality is in the sphere: uniform at any point and,
at the same time, narrowed in a defined space,
and exactly because of that, knowable and
beautiful. In front of this work the gaze of
Parmenides, for an indefinite moment, met
Rosanna Ferrau’s countenance.
Prima di Realizzare quest'opera, l'artista Rosanna Ferrau dalla terra ha guardato il mare e nell'acqua ha visto il fuoco. E' stato lo stesso sguardo di Parmenide vissuto a qualche ora di cammino dal luogo in cui siamo. In un tempo quantico il filosofo di Elea guidato dalle dee attraversa il varco che separa la luce dalle tenebre, la verità dell'errore, il sacro dal profano e scopre che la divina verità dell'essere si regge sui principi contrapposti della terra e del fuoco, del buio e della luce. Qui vede che la perfetta rappresentazione della realtà è nella sfera, omogenea in ogni suo punto e allo stesso tempo ristretta in uno spazio definito ma proprio per questo conoscibile e bella. Davanti a quest'opera, lo sguardo di Parmenide per un attimo indefinito ha incontrato il volto di Rosanna Ferrau.
There is a time of gestation, from when the vision cames to when it takes shape in an artefact capable of transmitting emotions to the human soul.
Imaging an experience, where everything reminds us that man always remain the main protagonist in trasforming matter and where light with an embrace makes it all art.
C'è un tempo di gestazione, da quando la visione nasce a quando prende forma in un artefatto capace di trasmettere emozioni all'animo umano. Immaginare un'esperienza, dove tutto ci ricorda che l'uomo rimane sempre il protagonista principale nel trasformare la materia e dove la luce con un abbraccio rende tutto arte.